Zbyt łatwa i zbyt trudna gra edukacyjna

Gry edukacyjne mają już ustaloną pozycję jako atrakcyjna metoda wspomagająca tradycyjną edukację lub samodzielna technika nauczania. Baz problemu można kupić gry lub całe ich zestawy w sklepach internetowych, sklepach z zabawkami dla dzieci, a nawet w księgarniach. Korzystają z nich nauczyciele i wykładowcy na wszystkich poziomach nauczania, począwszy od przedszkoli, a skończywszy na wyższych uczelniach, a nawet specjalistycznych szkoleniach dla wysoko wykwalifikowanej kadry. Zresztą do gier edukacyjnych nikogo nie trzeba długo namawiać, dzieci i młodzież sami sięgają po nie, traktując jako doskonałą zabawę. Często rodzice kupują grę jako prezent dla swojej pociechy, mając nadzieję, że dzięki temu chętniej poświęci swój czas nauce. Jednak bardzo częstym błędem popełnianym zarówno przez rodziców jak i nauczycieli jest niedopasowanie poziomu trudności gry do wieku ucznia, a zwłaszcza jego możliwości poznawczych. Gra edukacyjna, która okaże się zbyt skomplikowana, może łatwo zniechęcić przedszkolaka, który zrazi się trudnymi zadaniami i zarzuci grę, a wraz z nią naukę. Należy pamiętać, że gry edukacyjne mają przecież za zadanie również bawić. Z kolei gra zbyt łatwa, przeznaczona dla uczniów w młodszym wieku, wręczona starszemu dziecku, będzie dla niego nudna i szybko przestanie być używana.

You can leave a response, or trackback from your own site.