Podział rasowy RPG

Nie każdy orientuje się szczegółowo w tym, jakie mamy rasy postaci powszechnie dostępnych w grach RPG.Pierwsza jest zwykła, zwyczajna, mało unikatowa – człowiek. Jak wygląda człowiek każdy wie, dodać można tylko, że jako jedyna z ras nie ma szczególnych upodobań ani uzdolnień przydatnych w konkretnej klasie, jak i również nie daje punktów ujemnych. Kolej na elfy – są one smukłe, zwinne, niższe od ludzi ale wyższe od gnomów i krasnoludów. Z reguły preferują klasy magiczne – czarodzieje, czarownicy, druidzi, czasem łowcy. Uwielbiają wałęsać się po lasach, inne rasy traktują pogardliwie (są przecież najpiękniejsi) i wdają się w spory z orkami. Spójrzmy teraz na coś, co od elfa zdecydowanie się różni – jest to gnom, małe, włochate i rozgadane stworzenie, stale usiłujące coś wcisnąć i sprzedać. Niestety, jeśli chodzi o usposobienie, to całkiem przypominają Polaków – wiodą bowiem wśród innych ras prym, jeśli chodzi o marudzenie. Podobnego wzrostu są krasnoludy – tylko, że są znacznie bardziej krępi i umięśnieni. Daleko im do delikatności gnomów, przeklinają gorzej niż ludzcy szewcy (a to już nie lada osiągnięcie!) za to ich wyroby kowalskie nie mają sobie równych. Za dnia i w nocy ich rozrywką jest pędzenie bimbru i polowanie na zbłąkane w kopalniach orki. Rzecz jasna nie robią z nimi nic przyjemnego – raczej ćwiczą na nich swój prawy sierpowy i, co gorsza, najczęściej zacnie im to wychodzi.

Both comments and pings are currently closed.