Opisy klas RPG

Klas, czyli swoistego zawodu, jaki możemy obrać w danej grze również jest całkiem sporo. Przedstawię jednak te główne i najważniejsze, gdyż w różnych grach i systemach pojawiają się dziesiątki nowych, skomplikowanych klas dodatkowych i prestiżowych. Pewnie większość osób się domyśla, że w każdej grze dostępna będzie profesja wojownika – zwinnego bądź silnego. Wojownika możemy wyszkolić w naprawdę przeróżny sposób – może on posługiwać się ciężkimi broniami dwuręcznymi (dla lepszego efektu fajnie jest dorzucić sobie do tego drugą klasę – barbarzyńca; będziemy wówczas lepiej posługiwać się toporami, a do tego zyskamy umiejętność wpadania w szał) bądź też zainwestować przykładowo w walkę dwiema broniami i posługiwać się mieczami lekkimi (tutaj opis typowego szermierza). Kolejną ważną klasą jest mag – posługuje się on, zgodnie z nazwą, magią – może być ona zarówno niszczycielska (magia żywiołów), jak i tworząca (przemiany, gdy zwiększamy pancerz, odporność, dodajemy oddychanie pod wodą; bądź też przywoływania, gdy w naszej mocy znajdą się stworzenia z innych wymiarów), możemy również posługiwać się iluzjami. Rzecz jasna jest jeszcze łotrzyk – zwinny złodziej, znacznie bardziej nadający się na zabójcę i szermierza posługującego się raczej sztyletami. To postać, która szczególnie upodobała sobie mroki nocy, lubi się skradać, czatować na ofiarę i otwierać skomplikowane zamki, rozbrajać pułapki i inne.

Both comments and pings are currently closed.