Klasyka RPG: Baldur

Gra opiera się na systemie Advanced Dungeons&Dragons, a cała akcja rozgrywa się w świecie Forgotten Realms. Zarówno wybór rasy jak i klasy postaci jest do złudzenia podobny do tego, co możemy zrobić w opisanym wcześniej Neverwinter Nights. Na czym polega zatem fabuła, co sprawiło, że gra komputerowa Baldur’s Gate zdobyła tak dużą popularność i zasłużyła sobie na miano klasyki gatunku? Fajne jest to, że sami możemy zadecydować, jaką ścieżkę wybierzemy, a co za tym idzie – fabuła i zdarzenia zależą od tego, czy postępujemy ścieżką dobra, prawości i moralności, czy też zła, gdy wybieramy drogę zdemoralizowanego dewianta! Swoisty „licznik” dobra i zła to nasze rozmowy i wybory, jakich dokonujemy podczas walk. „Ten, który walczy z potworami powinien zadbać, by sam nie stał się potworem. Gdy długo spoglądamy w otchłań, otchłań spogląda również na nas.” – to cytat Nietzschego, który tłumaczy, w jaki sposób wygląda kształtowanie się postaci we Wrotach. Samą grę zaczynamy jako dziecko Goriona – przybranego ojca, który podczas ataku bandytów oddaje za nas życie, abyśmy mogli bezpiecznie uciec z twierdzy. Niestety, w trakcie gorączkowych przygotowań ojciec nie zdążył udzielić nam żadnych wskazówek, dlatego całkowicie sami udajemy się w zupełnie nieznany dla nas świat, w którym większość osób pragnie nas raczej zamordować, niż obronić.

Both comments and pings are currently closed.