Cykl Age of…

W ciągu rozwoju wielu komputerowych gier strategicznych szczególną popularność zdobył sobie cykl Age of: na przykład Age of Empires: The Rise of Rome, Age of Emipres II: The Age of Kings, z dodatkiem the conquerors, Age of Empires III z dodatkami the Warchiefs and The Asian Dynasties. Jakiś czas później powstała podobna, siostrzana niemal gra, Age of Mythology. Omówimy to wszystko na przykładzie najprostszej, pierwszej części zacnej gry. Mianowicie, chodzi tutaj przede wszystkim, aby być dobrym strategiem – zbierać wszystkie poznane zasoby (jedzenie, drewno, kamień, złoto), które pomogą nam rozwinąć, a następnie zmodernizować miasta. Jedzenie jest potrzebne do wyszkolenia konkretnych jednostek, pozostałe zasoby najczęściej do budowy i unowocześniania budowli i sprzętu. Kiedy spełniamy określone wymagania, możemy przechodzić do kolejnych epok, w których dostępne są nowe jednostki, budowle i modernizacje. Na początku zaczynamy od prymitywnej epoki kamienia łupanego, później do epoki narzędzi pracy, następnie jest epoka brązu, a na samym końcu epoka żelaza. Realia są starożytne – wśród naszych jednostek ujrzymy greckich hoplitów, zwinnych wojowników na białych koniach, i ubranych niemalże po arabsku strzelców. Co ciekawe, możemy sami tworzyć mapy i swego rodzaju kampanie, choć gra ma już swoje lata.

Both comments and pings are currently closed.